dinsdag 3 maart 2009

Moeder trapt er wéér in.

Ik maak even een vergelijking. Correct me if I'm wrong:

Ikea versus De Bevalling

- Je gaat er vol goede moed in
- Het eindresultaat is wenselijk
- Na verloop van tijd gaat het je steeds meer tegenstaan
- Op het toppunt van de pijn, als je denkt dat je het echt niet meer aankan, mag je persen/betalen.
- Eenmaal verlost/bij de auto ben je blij dat je ervan af bent
- Maar dan komen de slapeloze nachten/het in elkaar zetten van de meubels
- Op onverklaarbare wijze vergeet je na een tijdje hoe erg het was en trap je er gewoon wéér in.

Herkenbaar, anyone?

Ik was er dus, afgelopen zondag. Zondag ja. Want op een andere dag konden we niet. En was I even not amused zeg. Ik heb deze keer alleen niet gezegd dat ik noooooit meer ga. Want ik weet dat we over een paar weken Dochters speelgoedkast moeten halen. Maar dán ga ik het helemaal anders doen. 's Morgens vroeg. Zonder Dochter, zonder Vader. Zou 't schelen? Of kom ik dan ook weer gefrustreerd thuis. Tips zijn welkom!

16 opmerkingen:

  1. De enige Ikea tip dit ik kan geven: maandagavond om 20.00 uur is het rustig. En je moet alleen gaan.

    Bevallen: ik heb het 2x gedaan. De tweede keer ging makkelijker. Maar nu wil ik toch niet meer hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik wil je best correcten als je wrong bent, maar helaas kan ik niet meepraten over een bevalling. Toch heb ik genoeg inlevingsvermogen het als een vergelijking te kunnen zien. Ik kom nooit bij de Ikea, te druk. Nu ga ik bijna een patroon zien in mijn leven. Geen bevalling, geen Ikea. Door jou vergelijking snap ik het!;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk toch Ikea? Alleen kan ik er steeds minder goed slagen omdat ze steeds 'moderner' worden en dat gewoon niet in ons huis past. Helaas ... :-(

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk een keertje naar Ikea, maar je moet inderdaad oppassen dat die kar(ren) niet zo vol raken. En dan voel je naderhand bij de kassa die pijn! hahaha. Heel herkenbaar, maar bevallen was voor mij ook niet echt een pretje, ikea ga ik vrijwillig naar toe. (bevallen moet op dat moment, don't get me wrong)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bevalling duurde bij ons welgeteld 53 uur en zolang heb ik nog niet achtereen in de IKEA kunnen vertoeven. Om even bij de vergelijking te blijven. Tegenwoordig is het heel normaal om een bevalplan te maken, "dit" kun je ook op de IKEA site. Je kan daar zelfs je artikelen op een boodschappenlijstje plaatsen en dan voor een vestiging kiezen. Van de artikelen die in het magazijn liggen geeft ie dan direkt al een pakplaats aan en of ze voorradig zijn. (een stress minder) En maak van je IKEA bezoekje een "geplande bevalling" en ga op zaterdagmorgen om 9 uur als de rest van nederland nog lekker ligt te slapen of aan een ontbijtje zit. Ook een optie noteer waar de grote dingen liggen en laat die halen door iemand (man, Buurman) anders op een rustiger tijdstip.

    Sorry voor mijn lange verhaal, maar als je er wat aan hebt graag gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hahaha. Nu weet ik weer waarom ik nooit bij de Ikea kom. En ook geen kinderen heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 's Morgens vroeg is idd een aanrader. Dan snel je ronde doen en dan tijdens het (gratis :-))koffie drinken in het restaurant lekker mensen kijken die nog moeten beginnen aan hun tocht door de wirwar van mensen en dingen.
    Veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dit is echt geweldig...
    Ik kom niet bij van het lachen...
    Dank je wel!
    En nog bedankt voor je reactie op mijn blog.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Maandagmorgen om 10 plannen, zonder kinderen, boodschappenlijstje mee, zie hierboven en je bent zo klaar!!
    Truus

    BeantwoordenVerwijderen
  10. grappig, maar al bekend, niet zelf verzonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik heb ook ergens gelezen dat 90% van de stellen ruzie krijgt over ikea: 10% voordat ze gaan, 30% in de winkel en 50% bij het in elkaar zetten...

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ohoh, da's gevaarlijk, zo'n vergelijking! Want hier zit iemand die "maar" zes uur deed over de bevallingen, en het huis voor 90 % vol heeft staan aan Ikea spul... Ik denk dat de conference van Youp van 't Hek over op zaterdagmiddag naar Ikea gaan wel aan jou besteed is. Zoek maar es op Youp en stapelbed van Ikea...
    Verder heb ik genoten van je blog, heel herkenbaar sommige dingen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga 1000x keer liever naar Ikea, dan dat ik mijn bevalling over moet doen...Mijn bevalling duurde 22 uur!
    Maar ik vind het wel een heel originele vergelijking, dat dan weer wel.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Op dat Ikea zo mijn straatje is.
    Weet je wat het geheim is?
    Kijk via de app of je kast er is en waar hij is in het magazijn en of het meerdere dozen zijn en of je een kar nodig hebt of een steekwagen. Maandagochtend buiten de vakanties, ga vroeg en neem eerst een ontbijtje je mag jezelf verwennen en het kost bijna niks. Mocht je ene ikeapas hebben dan is je koffie gratis, niet bij de koffiecorner trwns. Die koffie daar is wel goddelijk en je hoeft niet echt in de rij te staan. Als je naast de kast nog iets nodig hebt vraag dan waar het staat, niet alles is buiten de showrooms te vinden. (ik moest kortgeleden terug voor een boekenstandaard). Als je even omhoog kijkt zie je korte routes, ik kan absoluut geen kaart lezen en mij lukte het moeiteloos dat afsnijden. Eenmaal in het magazijn er zijn tussen de muur en de magazijnstellingen ook paden die zijn rustiger. Ik twijfel over de breedte voor karretjes maar goed das een kwestie van kijken. De kassa's, vaak zijn diegene zover mogelijk bij de koopjeshoek vandaan rustiger de zelfscan ook wel.

    Of je bestelt via de webshop en laat het thuis brengen.
    groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen