donderdag 12 februari 2009

Kaatje film

Ik ben gek op een goede film. Het moet eigenlijk een psychologische thriller zijn. Een einde wat je niet verwacht en een verhaal wat niet te voorspellen is.

Die films zijn er niet zo heel veel. Toch heb ik al heel wat goede films mogen zien. Soms onverwacht mooi, dat je denkt: geen leuke film! En ineens blijkt het eem toppertje te zijn.

Op mijn site is een rubriek 'naar de film', die rubriek is nog lang niet compleet, maar het geeft wel een beetje aan wat ik leuk vindt.

Mijn eerste film was The never ending story en dat ben ik nooit vergeten. Het genre sprookjes, legends en fantasy, is dan ook altijd blijven hangen. Ik vind het net zo mooi om ze te zien als te bezitten. Mijn kast heeft een complete rij van dat soort films. The 10th kingdom, ken je die? Geweldig! Je moet er alleen een uurtje of 8 voor uittrekken maar zo mooi. Labyrinth, een golden oldie met David Bowie in de hoofdrol. Die wilde ik hebben en heb er veel moeite voor moeten doen. Uiteindelijk heb ik hem gevonden in een mooie leren hoes. Tja, het is maar waar je warm van wordt.

Eigenlijk zijn er weinig films die ik niet gezien heb. Noem een film en ik weet waar je het over hebt. Nog niet zo lang geleden hebben we alle videofilms die in de kast stonden naar zolder gebracht. Best zonde, want het was een kleine videotheek. Tegelijkertijd kun je je voorstellen wat ik allemaal op die lege planken kwijt kan en daarom zijn ze toch maar ingepakt. Een wilde gok, ik denk zo'n 400 videobanden(!) Nu worden ze langzaam vervangen door DVD's. Op één van de planken staat een 'uitleenmap' zodat een ander ook een keer een filmpje kan halen uit de verzameling. Toch kost dat best wat dvd's. Ookal staat het zwart op wit, als je iemand niet meer ziet kun je ze ook niet meer terug vragen. Bij ons kan dat nog wel eens gebeuren doordat je snel 'ja' zegt tegen een bargast ofzo. Dat doen we dus niet meer zo vaak.

Kortom, het onderwerp is aan mij besteed en je merkt dat ik van de hak op de tak spring om alles te vertellen. Op mijn eigen site kun je nog wel wat terug vinden maar zoals ik al zei, die pagina is nog lang niet af.

Hmmmm, heb nu al zin om vanavond even een filmpje te pakken.

P.s. Op zondagavond is RTL begonnen met het uitzenden van een paar echte toppers! The pursuit of happiness moet nog komen en is een waargebeurd verhaal, moet je zien. Verder zijn alle titels de moeite waard. Tipje dus!

2 opmerkingen:

  1. The 10th Kingdom was toch niet zo heel erg lang geleden op tv? Ging over een vrouw uit New York die door een spiegel naar een andere wereld ging of zoiets. Die serie heb ik in ieder geval gezien er van genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag The never ending story samen met mijn kinderen. Als dit jouw eerste film was, zegt dit zowel iets over jouw als over mijn leeftijd.

    BeantwoordenVerwijderen