vrijdag 6 februari 2009

Naar de film met Moeder

Zodra ik het thema voor februari zag, haakte ik al bijna af. Naar de film? Da's knap lang geleden! Sinds Dochter er is, gaan we bijna nooit meer eigenlijk. We zijn van die bankhangers geworden die "'m wel huren als 'ie in de videotheek ligt..." Maar vroeger gingen we natúúrlijk regelmatig. Mijn favo film(s) is (zijn) The Bourne Identity/Supremacy/Ultimatum. Matt mjam Damon mag mijn avond wel vullen, en wel meer (censuur). However. De film die ik het laatst zag was The Holiday; hij was vorig weekend op TV. Leuke film. Ik vind Cameron Diaz erg mooi en leuk en Jude Law... is ook om op te eten in deze film. Gewoon een voorspelbare feelgood movie...

Een film betekent over het algemeen niet iets speciaals voor mij. De één raakt je meer dan de andere en soms geeft het wat meer inzicht in een periode die je niet bewust meemaakte. Films hebben (tot nu toe) ook absoluut geen levensveranderende invloed gehad.

Ik vond Zwartboek een mooie film; die zagen we in de bioscoop toen ik hoogzwanger was. De Da Vinci Code vond ik ook erg goed gemaakt, al blijft het boek beter. Ik ben wel heel benieuwd naar "Angels and Demons" die in mei/juni uitkomt; de verfilming van het Bernini mysterie. Ook komt in die periode Shopaholic uit en als trouwe lezer/bezitter van de hele serie wil ik die ook zeker zien!

Misschien moeten we, als we na de trouwerij weer wat ruimer in onze tijd zitten, wat vaker naar de bios. Het blijft een leuk uitje (in combi met een etentje dan hè!)

4 opmerkingen:

  1. Ik vind Mat Damon zo slecht gecast voor die films. Niet dat het geen goede acteur is, maar ik had bij het lezen van de boeken een veel ander type in mijn hoofd. Het is geloof ik de enige keer dat ik daar echt 'last' van had.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ah de born-films behoren ook tot mijn favorieten. Net als Quintin Tarentino-films trouwens (daar ga ik hier nog over loggen). Hoewel ik een groot filmliefhebben ben, ga ik bijna nooit naar de bios. Ik kijk alles op DVD. Maar inderdaad: wij zouden ook weer 's een avondje samen (met eten) moeten plannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga graag naar de bioscoop: ik ben gek op de sfeer en de geur van popcorn.

    Maar ook voor mij is het lang geleden. Op dit moment wil ik graag naar de film Revolutionary Road.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een film is echt een voorbeeld van tijd maken. Nooit tijd en zin, maar zit je eenmaal in een goede film, dan vraag je je af waarom je niet vaker een filmpje pakt.

    BeantwoordenVerwijderen