donderdag 5 februari 2009

Twilight

Ik ben niet het soort filmliefhebber dat maanden na 't kijken van een film, passages kan naspelen en grappen uit de film weet te herhalen. Ik ben een stille genieter.
Begon als kind al, toen we een illegaal filmnetkastje hadden. Alle films binnen handbereik, meerdere keren per dag te bekijken...ziek zijn was in die tijd geen ramp ;)

Na al die jaren heb ik een behoorlijk lange lijst van goede films, maar waar mijn logje over gaat, is toch een vrij nieuwe film: Twilight.

Twilight de film, is gebaseerd op Twilight, het boek van Stephenie Meyer. Het boek is uit de kunst. Het boek is magie. Jammer genoeg kun je een boek wel verfilmen, maar de magie van de schrijver meenemen is bijna niet te doen.
Wil je de film toch een kans geven, zorg dan dat je het boek ook gelezen hebt. Dan kun je de magie uit het boek zelf in de film leggen en kun je er net zo van genieten als ik.
Na 4x kijken verveelt ie nog steeds niet.

Verhaal:
De zeventienjarige Bella Swan verhuist vanuit het zonnige Phoenix naar het regenachtige donkere Forks om bij haar vader te gaan wonen. Op haar eerste schooldag valt haar oog op de familie Cullen. Jasper, Alice, Rosalie, Emmett en Edward zijn allen geadopteerd door dr. Carlisle Cullen en zijn vrouw Esmé. Alle vijf zijn ze jaloersmakend mooi, maar haar interesse wordt vooral getrokken door de jongste broer Edward. Hij wil echter zo min mogelijk bij haar in de buurt zijn en het lijkt alsof hij een gigantische hekel aan haar heeft. Bella laat het er niet bij zitten en probeert achter het geheim van de familie te komen...

5 opmerkingen:

  1. Ik denk dat ik voor het boek ga! Van Bride Flight zag ik trouwens eerst de film en las ik pas daarna het boek. Dat was geen domme keus trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik had nog nooit van deze film en het boek gehoord. MAar ik zou denk ik ook voor het boek gaan! Alhoewel: misschien wel allebei... ik heb weer een hoop ideeen opgedaan hier hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier een enorme fan van de Twilight Serie. Ze zijn hier in de VS ontzettend populair. Ik kan ze zeker aanraden. Als je van een beetje romantische magische boeken houdt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klinkt spannend en toch trekt het me niet zo. Toch maar eens zien? Ja?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. geloof me, als je kijkt wil je niks anders dan vampiers, weerwolven en magische verhalen in je leven. En dan komt er de 31ste nog een serrie over vampieren op net 5...... Geloof me lees dit niet anders is je leven compleet veranderd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen