zaterdag 17 januari 2009

De nieuwe Uri Geller

Tot nu toe had ik mijn twijfels. Na gisteravond zijn die twijfels als sneeuw voor de zon verdwenen. Ik weet het nu zeker: mentalisme bestaat niet. Het zijn illusionisten. Goede illusionisten. Dat wel.

Gisteravond zat ik voor in het publiek tijdens de liveshow van 'De nieuwe Uri Geller'. Ik had kaartjes gewonnen en mijn zusje ging mee. We hebben een geweldige avond gehad. Het was heel leuk om mee te maken. De sfeer, de publieksopwarmer, de acts en alles er omheen. Er gebeurt zo veel achter de schermen dat je ogen en oren te kort komt. Voor de uitzending en tijdens de reclame rennen visagisten, decorbouwers en bekende Nederlandse heen en weer.

De show werd natuurlijk weer gepresenteerd door Tooske en Patty. Nu zijn mijn zusje en ik altijd al 'fan' van Tooske en ze stelde niet teleur: ze is mooi, vriendelijk en professioneel. Ook Uri zelf was boven verwachting leuk. Een aardige man, die de tijd neemt voor het publiek en braaf met iedereen op de foto ging. De bekende Nederlanders waren Inge de Bruijn, Melody Klaver, Ron Link en girafje Kim Feenstra.

Maar dan de acts. De meeste acts waren mooi en indrukwekkend. Maar ook deels wel verklaarbaar. Het voert te ver om te zeggen dat we alles konden verklaren. Dan zouden we beter samen een duo kunnen vormen: de illustere zusjes. Ofzo. De eerste act met de speren. Ok, ik snap er geen snars van waar ze bleef. Echt niet. Maar het aantal van 18 speren was eenvoudig te verklaren. De punt was namelijk ingespoten met verf. Dus nat. Hij voelde steeds aan de speren en kon eenvoudig tot 18 komen. De tweede act was bijzonder. Barman Jochem. Hier heb ik werkelijk geen enkele verklaring voor, maar ik geloof wel dat die er is. Ik ben fan van Jochem. Derde act was Manro. Hier vond ik niets aan. Hij is er dan ook uitgestemd. Voor wie het gezien heeft: het stof op de plank verspringt als de schuifjes open gedaan worden. Hierdoor is eenvoudig te zien welke luiken open zijn. Denken wij dan, he? Vierde act: de vampier. Goor en walgelijk. Ik heb geen verklaring, maar iemand die bloedzuigers opeet mag van mij inpakken. Wat wel raar was: iedereen leek verbaasd over de act. Dat is niet logisch want blijkbaar is er een repetitie geweest waarbij een andere act gewond raakte. De vampier moet dus ook gerepeteerd hebben. De hypnoseact was niet goed te volgen in de studio. Geen mening dus. Tot slot de Mask. Een mooie act, zeker. En we zijn nieuwsgierig wie er in zat. Maar ook hier: was het toeval dat Patty iets breekbaars bij zich had?

Maar: een leuke avond. Vol amusement en show. We hebben genoten!

3 opmerkingen:

  1. Ik heb niet gekeken maar ben nu wel nieuwsgierig. Dat dan weer wel...;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik hou helemaal niet van dat soort shows. Eigenlijk omdat je weet dat het nep is. Ga je toch steeds zitten zoeken 'waar de touwtjes zitten' zeg maar. En bloedzuigers eten? OMG

    BeantwoordenVerwijderen