vrijdag 9 januari 2009

Vuurwerkverbod?

Al ruim 40.000 mensen tekenden de petitie van GroenLinks op http://www.mindervuurwerk.nl/. En ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden. Persoonlijk hou ik niet zo van vuurwerk. Ik ben een watje en vind het gewoon een beetje eng. Om 00.00 uur blijf ik dus liever binnen. Lang leve de kinderen: een geweldig excuus. Maar goed, met het argument 'gevaarlijk' ben ik het dus eens.

Dat vuurwerk slecht is voor het mileu, daar ben ik het ook mee eens. Argument drie: het is hinderlijk dat al dagen van tevoren vuurwerk wordt afgestoken. Check, ook mee eens. En ook met argument vier: het geeft rommel, ben ik het eens. Nou, als je dit zo leest zou je zeggen: Suus gaat de petitie tekenen voor een vuurwerkverbod. Maar dat doe ik niet. Want ik heb een tegenargument. Slechts eentje, maar wel heel belangrijk: ik vind dat vuurwerk met oud & nieuw erbij hoort. Dat het gewoon moet kunnen. Die ene keer per jaar. Er wordt in dit land momenteel al zo veel gereguleerd, laat ook eens iets over aan de mensen zelf!

Wat vind jij?

6 opmerkingen:

  1. Ook ik vindt dat vuurwerk erbij hoort! Maar dat het te vroeg wordt afgestoken, daar ben ik het wel mee eens. Rommel moet men dan gewoon opruimen, dat hoort er ook gewoon bij. Gewoon gezellig met de buren alles even bijelkaar vegen en in de kliko gooien, wat is daar nou het probleem van. Maar vuurwerk, een definitieve ja, dat hoort erbij!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niets aan toe te voegen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou, wat mij betreft wordt er door iedere gemeente met oud en nieuw op diverse plekken een professioneel vuurwerk georganiseerd en gaat de vrije verkoop verdwijnen!
    Zo, ik heb gezegd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat vind ik ook een idee, zonder dat je het idee krijgt dat ik geen mening heb;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind het erg mooi, maar te duur om heel veel geld aan uit te geven.
    Wat mij betreft wordt het alleen afgestoken op nieuwjaarsnacht en moet iedereen z'n zooi opruimen. Maar verder vooral niet verbieden. Het hoort er absoluut bij en heeft ook wel z'n charme.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vuurwerk hoort bij Oude en nieuw!!!!!:D
    zonder vuurwerk geen oud en nieuw!
    shit argumenten over milieu vervuiling! Fabrieken die het hele jaar door giftige stoffen de lucht in jagen wordt oke gevonden, maar die ene dag vuurwerk in het jaar!!!! daar gaan ze dan over zeiken!:O
    als mensen nou gewoon normaal met hun vuurwerk omgaan hoeven er ook geen ongelukken te gebeuren.
    en voor die ballas die vlinders gaan doorzagen omdat ze het kruit eruit willen halen ofzo heb ik al helemaal geen respect!:P
    my argumentation!

    BeantwoordenVerwijderen