zaterdag 24 januari 2009

Film

'Hoe was de film?', vroeg ik, in een poging zo neutraal mogelijk te blijven.
'O leuk', zei de oudste zoon, nog neutraler dan ik.
'Het was dus wel gezellig', zei ik.
'Ja hoor', zei de zoon.
'Maar, je bent wel vroeg thuis', zei ik, kijkend op de klok, 21:45. En hij mócht om 23:00 thuiskomen. Als het later werd moest ie bellen. In theorie had ie dus de hele nacht weg kunnen blijven. (In theorie hé?)
'Ja', zei de zoon, geconcentreerd turend op zijn mobiele telefoon.
'Vond zij het ook leuk?', vroeg ik, tegen beter weten in. Zo'n vraag is doorgaans het einde van het gesprek. Te gedetailleerd.
'O ja hoor', zei de zoon.
'Ga je volgende week weer?', vroeg ik, heel voorzichtig. Hij was na de vorige vraag blijven zitten. Maar je weet het maar nooit.
'O misschien wel, maarre ik ga naar boven, welterusten', zei de zoon.

Vijftien jaar en bijna zeven maanden. Op zijn eerste echte officiële date. Wordt vervolgd! Of niet, maar daar komt dan ook een vervolg van.

5 opmerkingen:

  1. Oh spannend, dat duurt hier nog wel een jaar of 12 voordat onze meid uitgevraagd wordt denk ik. Jeetje dat is ook een leuke periode. Maar we houden d'r nog even klein, dit jaar gaat ze naar school en dan is ze ineens groot, brutaal en slaat dan tonen aan die je als moeder zijnde liever niet hoort. Maar nu nog even genieten van onze onschuldig meisje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat spannend zeg. Maar dat hij zo vroeg al thuiswas is toch geen goed teken. Toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vandaag begreep ik dat zij om half 10 thuis moest zijn. Hij heeft haar naar huis gebracht 'en nee, ik heb niet gezoend mam' (ik vroeg het niet eens, toegegeven: ik dacht het wel :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haaaa spannend! De 'ik kan me nog zo goed herinneren dat hij op zondagochtend sneeuwballen bij me naar binnen stond te gooien-opmerking' ligt nu wel erg voor de hand :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat dacht je van: 'Hoi Suus, mag Chris buiten komen spelen?'

    (voor de lezers: Mijn oudste had geen benul - toen een jaar of 7 á 8, dat Chris de man/vriend van Suus was en vond Chris super. Nog trouwens. Hij dacht dat het leuk was als Chris met hem buiten kwam spelen. Maar ja, dat moet je dan wel even vragen aan de vrouw des huizes :-)

    BeantwoordenVerwijderen